Wspaniały Olej Arganowy


Witam Wszystkich
Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić olej arganowy, wiem wiem w sumie to już wiele osób zna ten olej, ponieważ w ostatnim czasie stał się niezwykle popularny, lecz może znajdzie się kilka osób, które będą chciały czegoś się o nim dowiedzieć :) 


 Tak więc od początku: olej arganowy jest pozyskiwany z nasion drzewa arganowego, które jest jednym z najstarszych drzew na świecie. Olej ten jest jest kosmetykiem jak i środkiem leczniczym. Uważany za jeden z najdroższych na świecie ze względu na ograniczoną dostępność i bardzo pracochłonny proces pozyskiwania oraz niezwykłe właściwości pielęgnacyjne i zdrowotne, między innymi:


  1. łagodzi objawy alergii
  2. działa przeciwzapalnie
  3. przyśpiesza gojenie uszkodzeń skóry
  4. opóźnia procesy starzenia
  5. wygładza zmarszczki
  6. doskonały do pozbycia się cellulitu 
  7. odżywia włosy zniszczone zabiegami fryzjerskimi
  8. łagodzi objawy trądziku młodzieńczego
  9. korzystnie działa w leczeniu egzemy, ospy wietrznej i łuszczycy
  10. głęboko nawilża skórę 
Koniec teorii, a teraz praktyka. Ja używam oleju arganowego kosmetycznego na wszystko :) tzn jako balsam do całego ciała, na włosy i paznokcie. Jeśli chodzi  włosy to ja nakładam olej w pierwszej kolejności na skórę głowy, następnie na włosy i zostawiam na całą noc, rano myję szamponem, standardowo nakładam odżywkę i gotowe.
 Jak dla mnie super produkt, zawsze miałam problem z pojawiającym się łupieżem po farbowaniu włosów - teraz już go nie mam, skóra głowy jest nawilżona ale nie tłusta, włosy są bardzo odżywione, takie ,,lejące,, natomiast jeśli chodzi o paznokcie (olej nakładam dwa razy w ciągu dnia- rano i wieczorem)  są one zdecydowanie wzmocnione a skórki w okół paznokci już mi się nie zadzierają są mięciutkie i się nie przesuszają.


Swój olejek kupiłam w sklepie z produktami ekologicznymi.

                                   


 Oleju arganowego spożywczego głównie dodaję do sałatek - wspomaga przemianę materii,    ma lekki zapach i smak prażonych orzechów, który mi bardzo odpowiada :)
 


Powiem wam, że strasznie się wkręciłam w różnego rodzaju olejki i mam lekkiego fioła na ich punkcie :)  W związku z tym na pewno będę Was zasypywała informacjami dotyczącymi wszystkiego co związane z nimi :)




Pozdrawiam :) I szczerze polecam.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentowanie postów, jest mi niezmiernie miło, że jesteście ze mną. :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka