Kącik z książkami

Witam 


Postanowiłam w końcu założyć dział, w którym będę dzieliła się z wami opiniami na temat książek, które przeczytałam. Będą to krótkie i zwięzłe odczucia co do danego utworu. Osobiście uwielbiam książki o tematyce szpiegowskiej, kryminalne, sensacyjne oraz detektywistyczne :) po prostu musi mnie wciągnąć, im więcej akcji i tajemnic tym lepiej.



Zacznę od najnowszej książki ,,INFERNO,,  Dana Browna (autora między innymi ,,Kodu Leonarda Da Vinci,, oraz  ,,Cyfrowej Twierdzy,, ) 








W pierwszej kolejności przedstawię wam wprowadzenie, które umieszczone jest na odwrocie książki a następnie podzielę się własną refleksją dotyczącą tego utworu.


Światowej sławy specjalista od symboli, Robert Langdon, budzi się na szpitalnym łóżku w zupełnie obcym miejscu. Nie pamięta, jak się tam znalazł. Nie potrafi też wyjaśnić, w jaki sposób wszedł w posiadanie tajemniczego przedmiotu, który znajduje we własnej marynarce.
Czasu na rozmyślanie nie ma zbyt wiele. Ledwie na dobre odzyskuje przytomność, ktoś próbuje go zabić. W towarzystwie młodej lekarki, Sienny Brooks, Langdon opuszcza w pośpiechu szpital. Ścigany przez nieznanych wrogów przemierza uliczki Florencji, próbując odkryć powody niespodziewanego pościgu. Podąża śladem tajemniczych wskazówek ukrytych w słynnym poemacie Dantego .....
Czy jego wiedza o tajemnicach, które skrywa historyczna fasada miasta, wystarczy, by umknąć nieznanym oprawcom? Czy zdoła rozszyfrować zagadkę i uratować ludzkość przed śmiertelnym zagrożeniem? 

Powiem tak, napaliłam się na tą książkę jak szczerbaty na suchary, mój mąż zrobił mi niespodziankę i pewnego dnia podarował mi ją :) Cieszyłam się jak dziecko i od razu zabrałam się za czytanie.
 Po pierwsze- jest w niej bardzo dużo opisów Florencji ale mi to nie przeszkadzało i podejrzewam, że jak po wydaniu ,,Kodu Leonarda Da Vinci,, nagle zaczęto masowo odwiedzać miejsca opisane w książce, tak i w tym przypadku na pewno będzie tak samo :) 
Akcja zaczyna się od samobójstwa pewnego genialnego naukowca, który ma obsesję na punkcie przeludnienia na ziemi oraz ,,Boskiej Komedii,, Dantego a w szczególności pierwszej jej części pt. ,,PIEKŁO,,


Nie będę wam wszystkiego zdradzała ale warto przeczytać i gwarantuję, że każdy poważnie zastanowi się nad problemem, który jest poruszony i szczegółowo opisany w ,,Inferno,,.

Pozdrawiam Iza

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentowanie postów, jest mi niezmiernie miło, że jesteście ze mną. :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka