Wieczorna uczta czyli ciasteczka Macarons oraz sałatka z kurczakiem :)

Witam

Dzisiaj post o jedzonku, jakiś czas temu w moje ręce wpadły pyszne ciasteczka o nietypowej i myloącej nazwie Macarons :) Są to małe beziki z kremem, jest kilka smaków np. kawowy, truskawkowy, czekoladowy, pistacjowy oraz wiele innych.






Tak mi zasmakowały te ciasteczka, że postanowiłam w internecie poszukać przepisu i ku mojemu zdziwieniu bardzo szybko go znalazłam. Niestety wszelkiego rodzaju ciasta oraz ciasteczka nie bardzo mi wychodzą dlatego wolę coś kupić albo poprosić o zrobienie moją mamę lub siostrę (która piecze mistrzowskie ciasta).


 Bardzo proszę przepis dla tych, co to im pięknie ciasta rosną :)        


Składniki na około 30 sztuk 

  • 3 białka
  • 110 g migdałów (najlepiej mielone)
  • 210 g cukru pudru
  • 30 g cukru
  • 1 łyżeczka np kakao, kawy, bądź syropu truskawkowego w zależności jaki chcemy smak
krem na 30 szt
  • 2 łyżki śmietany 22%
  • 2 łyżki masła
  • 4 łyżki cukru pudru
  • i tak samo jak wyżej dodajemy do smaku wybrany składnik (kakao, czekoladę.....itd)

Pieczemy najpierw okrągłe (nakładane na blachę małą łyżeczką) porcje ok 10-15 min w temp. 180 stopni. Po wyjęciu muszą ostygnąć i nakładamy trochę kremu następnie składamy dwie połówki razem i gotowe !


Przygotowanie sałatki z kurczakiem jest o wiele prostsze i mniej czasochłonne, wystarczy do kilku rodzajów sałat (można kupić w Biedronce) dodać startą marchewkę, czerwoną paprykę oraz wcześniej usmażoną pierś z kurczaka, polewamy oliwą z oliwek ale ja uwielbiam dodawać do takich zestawów oleju z orzechów włoskich. Można jeszcze dodać pomidora i czarnych oliwek ale to wedle uznania. 




Życzę Smacznego :)

Pozdrawiam Iza








6 komentarzy :

  1. Gdzie dorwałaś makaronki? Uwielbiam je <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorwałam je w Brukseli praktycznie są w każdym sklepie, o Grand Placu nie wspomnę bo tam gdzie nie spojrzysz to je widać :)

      Usuń
  2. Chętnie spróbowałam bym makaroników, ale nie mam skąd ich wytrzasnąć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zobacz w Lidlu, ja nie wiem czy będą ale warto spróbować i jak coś szukaj w lodówkach bądź w zamrażalkach :)

      Usuń
  3. Te makaroniki są pyszne polecam.-------a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta są pyszne najbardziej o smaku kawy :) Mój synek nazywa je ciasteczka hamburgerki :)

      Usuń

Dziękuję za komentowanie postów, jest mi niezmiernie miło, że jesteście ze mną. :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka