Dziś w roli głównej wystąpi...... Ziemniaczek :)

Witajcie

Pewnie nie ma takiego domu, w którym nie gościłyby ziemniaki :) Ja osobiście je uwielbiam i wszystko co można z nich wyczarować. Poza zastosowaniem spożywczym, mają one również swój wkład w kosmetykę.

źródło internet
Zastanawiacie się jak można wykorzystać to warzywo i w czym nam może pomóc?
Oto kilka przepisów:



Regenerująco - wygładzającą maseczka na szyję i dekolt. 

Wystarczy obrać jednego ziemniaka, zetrzeć go na tarce i taką papkę nakładać na skórę szyi oraz dekoltu. Po upływie ok 20 minut zmywamy ciepłą wodą.


Odżywczo - zmiękczająca maseczka na twarz

Gotujemy jednego ziemniaka w mundurku, rozgniatamy i mieszamy z żółtkiem i mlekiem tak aby uzyskać konsystencję papki, którą musimy delikatnie podgrzać (np. w mikrofalówce) i taką ciepłą nakładamy na oczyszczoną twarz. Pozostawiamy na 20 min po czym zmywamy. 

Jeśli mamy podpuchnięte oczy możemy przykładać na nie plasterki surowego ziemniaka na ok 10-15 min.


Osoby z cerą trądzikową mogą przygotować sobie maseczkę np z glinki i soku z ziemniaka. Według medycyny ludowej papka z ziemniaka (surowego) była również stosowana do łagodzenia skutków oparzeń, stłuczeń czy odmrożeń.


Na pewno większość z Was wie, iż skrobia ziemniaczana jest świetna do włosów, dodawana np do ulubionych odżywek świetnie nabłyszcza oraz wygładza nasze kosmyki :)

Ja czasami do odżywki z (bananowa Kallosa) dodaję sobie trochę miodu oraz łyżkę mąki ziemniaczanej pozostawiam na włosach na ok 30 min po czym spłukuję letnią. Włosy są wtedy takie miłe w dotyku jak u dzieci :)

Jeśli chcemy uzyskać efekt pogrubionych rzęs możemy również przed nałożeniem tuszu delikatnie osypać rzęsy właśnie mąką ziemniaczaną :)

Pamiętam również jak mój synek był niemowlakiem to moja mama kazała mi czasami przed nałożeniem mu pieluszki posypać pupcię właśnie mąką ziemniaczaną co miało zapobiegać odparzeniom i otarciom. Ja stosowałam głównie maść Linomag i byłam zdziwiona radą mamy, jednak posłuchałam i od czasu do czasu stosowałam skrobię jako naturalny talk.

Tak więc niby niepozorne warzywo, a tyle w nim dobroci.


Pozdrawiam
Iza



8 komentarzy :

  1. jeny nie miałam pojęcia, że ziemniaki mają zastosowania nawet do cery :)

    mysmilelile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz ile to się człowiek uczy i dowiaduje :) Ja też na początku byłam zdziwiona ale skubaniec daje radę w tej dziedzinie :)

      Usuń
  2. dla ziemniak to frytki xd mniam mniam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak frytki są pyszne :)

      Usuń
    2. I chipsy.. Niestety też mi smakują :(

      Usuń
    3. Chipsy też lubię, najbardziej solone i cebulkowe :D

      Usuń
  3. Nigdy nie stosowałam zieminiaka w takiej formie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny raz sprawdzają się przepisy kuchenne :) Ja mąkę ziemniaczaną lubię oddawać do masek na włosy, działa nawilżająco.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentowanie postów, jest mi niezmiernie miło, że jesteście ze mną. :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka