Sutasz - technika wykonywania biżuterii i moje zdobycze.



Witajcie

Jeszcze przed świętami buszowałam sobie po pewnym internetowym sklepie w poszukiwaniu jakichś fajnych kolczyków. Nie byłam do końca zdecydowana co chcę, tak po prostu oglądałam i miałam nadzieję, że coś mi wpadnie w oko. W pewnym momencie natrafiłam na coś pięknego, a mianowicie na kolczyki wykonane metodą SUTASZ no i wpadłam. Przepiękne wzory i kolory no cudeńka.


Tak w ogóle co to jest ten cały sutasz i na czym polega tworzenie biżuterii tą techniką?

Sutasz to rodzaj haftu wykonywanego ręcznie, do którego wykorzystywane są, sznurki z wiskozy nazywane sutaszami, oraz różnego rodzaju koraliki, kamienie itp. Tak wykonywane ozdoby czy biżuteria znana była już w starożytnych Chinach. Technika na jakiś czas zapomniana, powróciła i znalazła szerokie zastosowanie w modzie. Kolorowymi paskami były wykańczane różnego rodzaju stroje, a nawet wykonywane były  z nich pagony na mundury wojskowe.

Zobaczcie co sobie upolowałam.



Jeśli chcecie zaopatrzyć się w takie cudeńka polecam Panią Kasię
 ( http://allegro.pl/show_user.php?uid=4768486 ),
 u której ja kupiłam swoją biżuterię. Mogę polecić z czystym sumieniem, bo kolczyki są wykonane solidnie i przede wszystkim są ładne :) (nie jest to współpraca tylko czysta życzliwość) :) :) :)

Moje uszy :)



Na koniec chcę Wam pokazać piękne sukienki. Jeszcze nigdy na moim blogu nie pojawiło się nic o ubraniach, bo zwyczajnie w świecie nie interesuję się modą tzn nie na tyle, żebym śledziła co chwilę najnowsze trendy. Po prostu kieruję się zasadą, iż w ubraniu mam się czuć dobrze i podobać się samej sobie, a czy to jest aktualnie na topie czy też nie to już sprawa drugorzędna.

Zatem oglądałam ostatnio zdjęcia aktorek, które przybyły na rozdanie tegorocznych Złotych Globów, niektóre z nich wyglądały pięknie, a ja wyłowiłam kilka ,,perełek,, i jakby ktoś zechciał mi podarować choć jedną suknię  z tych poniżej wcale bym się nie obraziła :)





A Wy co sądzicie o tych kreacjach? A o kolczykach?



Pozdrawiam
Iza

5 komentarzy :

  1. Ja marzę o takich kolczykach,ale niestety nigdy nie udaje mi się ich wylicytować. O zrobieniu nawet nie myślę :P

    OdpowiedzUsuń
  2. I zrobiłam zakupy u tej Pani dzięki Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi hi będziesz na pewno zadowolona z zakupu :) Do tego ceny są atrakcyjne prawda :) Ja czekam na jakieś bransoletki może się pojawią w ofercie tej Pani.

      Usuń
  3. Kolczyki bajecznie,sama bym jednak nie umiała takich zrobić:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam kolczyki zrobione tą techniką są piękne i ich ni oddam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentowanie postów, jest mi niezmiernie miło, że jesteście ze mną. :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka